lördag 9 mars 2013

Omflyttningar

Arbetsveckan som gick bestod för min del mest av en massa omflyttningar och korrigeringar av feluppställda böcker. Det började tyvärr redan i lördags, då jag var tvungen att åka ut till Sparta och lasta om cirka åtta vagnar. Nej, det var inte trevligt, men nödvändigt. Annars hade måndagens flyttarbete blivit fördröjt med en halv dag eller så. De utländska dissarna går ganska snabbt att flytta, särskilt de delar som består av boxar. För att riktigt utnyttja allt utrymme i hyllorna på Gastelyckan, så packar de in boxarna i dubbla rader.

Vi har börjat städa mer intensivt på Sparta, så nu är telefonen uppsagd, datorn borttagen, kartonger och kontorsmaterial överflyttat till Gastelyckan, rullborden flyttade till Helgonabacken och killarna har börjat samla ihop de olika sorterna bokstöd som finns där. Det är bara några mindre samlingar kvar nu, förutom vardagstryckets material som antagligen kommer att flyttas till hösten. Om jag får gissa, så tror jag att magasinets material är helt flyttat i början av maj. Det är långt före tidsplanen. Innan vi startade trodde jag det skulle ta 18 månader, men det kommer det definitivt inte att göra. Vi har en omflyttning att göra även inom huset på Helgonabacken, så allt är nog klart före sommaren.

Själva projektet kommer dock att fortsätta under sommaren för vår del. Vi måste bland annat flytta om en stor del av Medicin-monografierna som hamnade i en sanslös oordning förra året. Vi får också ägna oss åt uppskyltning och lite annat. Att göra alla ändringar i Lovisa är ett långsiktigt projekt. Mina kollegor Anna-Karin och Moa sysslar med att ändra tillhörigheten (från UB Magasin till UB Depå) i Lovisa på de poster som inte kan ändras maskinellt. Sista utskriften Anna-Karin fick bestod av ca 4000 poster och det var bara hyllsignaturen C. Så jag menar verkligen att det är ett långsiktigt projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar