lördag 19 januari 2013

Stackars Leo

Veckan som gick ägnades åt resten av PTUV-periodikan på Sparta. Jag tror de blir helt klara med den sviten på måndag. Jag har ett preliminärt schema över vilka samlingar som ska flyttas i vilken ordning, men jag har nästan aldrig kunnat följa det. Det händer alltid en massa saker som ställer till det. Nu, helst så fort som det bara är möjligt, så måste vi tömma alla compactanläggningar på Sparta, för att de ska monteras ner och återanvändas på Depå Traktorvägen. Det är handdrivna anläggningar i trä som bara är femton år gamla, så de är fullt användbara. Bara för detta, så måste vi få bort en del småsamlingar som jag egentligen hade tänkt vänta med. Vi kommer att tvingas ta till exempel sista halvan av en samling och sätta på en plats där inte första halvan kommer att kunna sättas före. Det är lite svårt att förklara, men det betyder i alla fall att den logiska följden kommer att brytas. Ytterligare en sak att berätta för framtidens magasinsarbetare.

I onsdags hade jag ett sådant där förfärligt telefonsamtal med Anna-Karin igen. Hon var ute på Sparta och hade just fått veta att toalettdörren där hade gått i baklås. En av flyttkillarna hade (när han väl kom ut därifrån) suttit inlåst i över 40 minuter. Leo verkar lyckligtvis inte ha klaustrofobi, för han tog det med fattning. Vi ringde till Spartas vaktmästare, och när han kom dit så hade en annan flyttkille precis lyckats bryta upp dörren utifrån. Jag undrar hur lång tid det hade tagit innan någon saknat mig om jag hade kört depårundan och blivit inlåst där - vi kör ju rundan ensamma..... Leos kollegor fattade vad som hänt ganska snabbt, men jag hade nog fått sitta där ett tag (där är ingen mobiltäckning och inga fönster)..... Det är tur att vi ska lämna den depån snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar