tisdag 11 december 2012

Julpynt

Föregående vecka var så fullpackad med aktiviteter att det inte fanns tid till att skriva något här. Bland annat var jag i Göteborg på en konferens. Men det allra viktigaste var naturligtvis Kamratföreningens julfest i fredags. Man kan tro att den inte har i denna blogg att göra, men det finns flera anledningar att skriva om den. Festen hölls på den nyanskaffade depån på Traktorvägen och bara det var en upplevelse. Det är en stor lagerlokal som ännu är tom på inredning, så där fanns gott om plats. Några av flyttkillarna deltog både i förberedelserna, genomförandet och efterarbetet till festen, så de var definitivt inblandade. Där fanns inga möbler alls i lokalen, så de transporterade dit stolar och bord som vi lånat ihop på två olika ställen. Även julpynt, ljusslingor, vagnar och vikväggar behövdes. Det försenade det ordinarie flyttarbetet med några timmar, men det var det värt, för det var lättare att använda deras lastbil till transporterna. De körde tillbaka de lånade möblerna igår. Ett stort tack till alla, både ordinarie och extra personal, som hjälpte till för att festen skulle bli lyckad!

Jag har inte varit på Gastelyckan på ett tag, men mina kollegor har berättat att det läcker in vatten i vårt magasin. Den exakta anledningen till detta vet jag inte. Allt vi kan göra är att felanmäla det till vaktmästaren där, och det har vi gjort. Flera gånger, faktiskt. Jag har också hört att uppsättarna har pyntat sin arbetsplats i enlighet med årstidens tradition, och det verkar trevligt. Magasinet är ett kalt och gråtrist rum som behöver piffas upp lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar