torsdag 18 oktober 2012

Depå1

Det tog en knapp vecka att lasta Tidskrifter från Väduren. Följande hyllsignaturer var Typografi, Undervisning och Vitterhet från Sparta, Zoologi från UB Norr och Österländsk litteratur från Sparta. En av zoologi-tidskrifterna stod tillfälligt på Gunnesbo, så den hade jag och en vaktmästare varit och hämtat i förväg. Jag tror ingen kan ana hur mycket sådant trassel det har varit hittills under flytten. Platsbristen har varit så stor att man inte har kunnat hålla samman sviterna, utan fortsatt på andra hyllor i samma lokal, lokalen intill eller på en helt annan depå. Igår hade killarna lastat det sista av periodika-sviten och då gällde det att slutligen bestämma vad de skulle ta härnäst. Efter flera veckors funderande, så blev det Depå1-sviten (jag bestämde mig i bilen på väg ut till Sparta igår). Depå1 börjar i ena lokalen på Sparta (i tre olika sektioner), fortsätter i den andra (där numrena bara delvis kommer i rätt ordning), fortsätter på Gunnesbo (där numrena inte alls kommer i ordning utan det står alfabetiskt) och det sista står i ett hus jag aldrig besökt i Botaniska trädgården. Hur mycket det finns där vet jag inte, det blir en överraskning. Målet är att rätta till alla fel och sätta Depå1 i nummerordning, vi får se om det lyckas.

Vi beställde ytterligare 2000 bokstöd häromdagen. Nu är vi uppe i 6000 st totalt och det kommer att behövas fler. Ute på de gamla depåerna brukar det inte finnas några bokstöd av den sorten som passar till hyllorna på Gastelyckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar