onsdag 18 juli 2012

Mer hyllkrångel

Vitterhet består av över 700 hyllmeter, men eftersom transportsträckan var kort (cirka 100 meter inomhus), så tog det inte så lång tid att flytta det. De behövde inte plasta in vagnarna heller. Däremot krävdes det ytterligare ett inpasseringskort. Killarna har nu också lastat Zoologi från UB Norr och Österländsk litteratur från Helgonabacken. Det var det sista av den sviten. De har börjat på böckerna i kat 58 idag, så bokstaven B är snart utflyttad också. Vi hoppar över A, det ska stå kvar. Det är fortfarande utländska monografier i oktavformat som flyttas.

Det kom en reparatör till Gastelyckan igår när jag inte var där. Han hade kört ända från Göteborg för detta. Resultatet blev inte riktigt som jag hoppades. Det var ett kvarter, från Historia till Kyrkohistoria, som stod fast. Halva kvarteret kommer jag åt nu, men där är ingen belysning. Efter ett tag kom jag på att min mobiltelefon har en ficklampa, så jag kunde hitta i alla fall en del av de beställda böckerna. Jag märkte att det föregående kvarteret, från Filosofi till Historia (som fungerade i måndags), nu står helt fast. Displayen indikerar att det är något i vägen, så att sensorn slår stopp. Det är bara det att vagnarna står i viloläge, så det är bara ca 15 centimeter mellan hyllsektionerna. Det är ingen som kan komma in där och plocka bort eventuellt skräp från golvet. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra åt detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar