torsdag 19 april 2012

Småtrassel

Gårdagen förflöt någorlunda bra. Det var fortfarande problem med tillgång på tomma vagnar. Vi skulle ha årsmöte i Kamratföreningen på kvällen, så jag var upptagen en del av dagen och kunde inte kolla hur flytten fortskred. När jag svängde förbi hyllorna vid Bibliografi efter arbetstid, så kunde jag konstatera att killarna glömt ta med sex hyllmeter av den signaturen. De stod på en tvärhylla och jag kan i efterhand förstå att de missade det. De hade hunnit ta ca 20 meter efter det som glömts och dessutom kört ut det till Gastelyckan.

Onsdagskvällens årsmöte, föredrag och efterföljande buffé hör egentligen inte hemma i denna bloggen, men jag måste bara få tacka de inblandade för all hjälp, engagemang och trevlig samvaro!

Denna dag började trist nog lika tidigt som alla andra arbetsdagar. Klockan sju, alltså. När killarna anlände lite senare, så insåg de problemet med de glömda böckerna och fick tag på sina kollegor ute på Gastelyckan. Lyckligtvis hade de inte hunnit sätta upp böckerna på hyllorna, så det ordnade sig. Under dagen blev den snåla tillgången på tomma vagnar ett sådant problem att vi körde och hämtade de tio som stod ute på UB Norr. Jag hade ju tänkt vi skulle ha dem till Botanik senare, men det fick ändras. Vi upptäckte också att min mobiltelefon inte fungerar som den ska (troligen pga ålder - åtta år!), så det blev till att be om en ny. En annan sak som hände var att böckerna på en vagn blev felställda. Hur de lyckades med det vet jag inte riktigt, men böckerna hamnade från höger till vänster på vagnen. Oavsett vilket, så gjorde de helt rätt när de försökte ringa till mig genast när det upptäcktes. Det var bara det att min mobil inte fungerade och jag var ute på Sparta-depån. Men detta löste sig så småningom också. Lite småtrassel har det onekligen varit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar